Nieuws: Psych of Psycho? Je kunt beide spelen in de RPG Cerebrosus!
Solliciteren kan nu hier!
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  RPG
|-+  Role Playing Games
||-+  RPG's
|||-+  Strangers on holiday [RPG]
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]Print
AuteurTopic: Strangers on holiday [RPG]  (gelezen 11353 keer)
Becca.
Miss RPG
Forumbeheerder
Nieuweling
******
Geslacht: Vrouw
Berichten: 43



« Antwoord #15 Gepost op: 28 Februari 2014, 21:38:04 »


Lachend stapte ik de open bus uit. Het was buiten even warm als binnen, aangezien de lucht door de open ramen van binnen naar buiten bewoog, maar ik was wel blij dat ik tussen de zwetende lijven uit was. Met een grijns zwaaide ik nog even naar een Thai die beleefd glimlachend terugknikte. Ik mocht getuige zijn van een hevige onderhandeling over een paar kippen: in de bus! Er werd gediscussieerd, gedobbeld en geduwd, met de kippen in een rieten kooi. Duidelijk de onderste laag van deze wijk. Ik sjokte verder door de stoffige straten en verbaasde zoals gewoonlijk over het verschil tussen arm en rijk in de stad. De verwestering was duidelijk de overhand aan het nemen, waar soms juist weer zeer authentieke Thai doorheen slenterden.

Ik veegde het zweet van mijn hoofd en keek op. Voor mij lag een kanjer van een huis, een geweldig stuk kunst en rijkdom ineen. Natuurlijk was er wel meer glorie te zien in Thailand, maar dit was in een geheel andere stijl dan normaal. Dit had iets mysterieus en ik kon niet direct plaatsen welke originen er in geplaatst waren. Naar mijn gewoonte stapte ik elke tempel en kapel binnen om maar even te zien wat het was. De bewoners van de stad liepen het huis voorbij zonder er ook maar naar te kijken. Wat zou er in zijn? Zou er iemand wonen? Op dat moment zag ik dat de deur op een kier stond. Ja, zo begint het natuurlijk wel echt te jeuken. Wellicht vindt niemand het erg als ik heeeel even een kijkje neem.

Ik veegde met mijn hand mijn haar naar achteren en liep richting de trap. Eigenlijk had ik verwacht dat de deur zou kraken, ik weet niet waarom, misschien omdat dat bij de sfeer paste. Bij het 'stiekem in een hudge-ass huis kijken'.
Nieuwsgierig stak ik mijn hoofd om de hoek en ik zag een grote, luxueuze hal voor me. Verderop hoorde ik stemmen, ze leken alleen niet de plaatselijke taal te spreken. Toeristen? Ik zou gewoon verder lopen en als iemand kwaad werd, zou ik vragen of ik naar de wc mocht. Of dat ik verdwaald was. Zoiets. Ik zag het wel.
Ik trok de deur open en stond pardoes voor een groep met jongeren.
Gelogd
Suki
Algemene moderator
Nieuweling
*****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 48


-Succes is a failure, turned inside out-


« Antwoord #16 Gepost op: 1 Maart 2014, 16:40:51 »



Opeens kwam er een jongen binnen. Eigenlijk was het een man. Zijn bril viel op en zijn baard was. Ruw? Het deed wel wat met me. Toch zag hij er tot de puntjes verzorgd uit. Hij had een aura van een zakenman, heel professioneel. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat hij me niet iet wat intimideerde. Hij stelde zich voor als 'JaimZ' en iedereen moest om zijn duidelijke hint naar de Z toe lachen.

In mijn analyse van Jaimz merkte ik opeens dat iedereen in beweging was gekomen. Ik haastte me snel achter ze aan. Ze waren al een stukje verder dan mij. De gangen zagen er mooi uit en ik keek met verbazing om me heen. Dit was wat anders dan het kleine huis waarin ik was opgegroeid. Jeetje. "Een kamer van drie, right? Hebben Alia en... jeetje, ik weet niet eens hoe je heet..." zei. Uh, het meisje met de zonnebril. Ik schrok op. "Huh. Oh... Gedeelde kamers." mompelde ik, dat gedeelte had ik even gemist. Ik keek weer om me heen. Zouden die kamers ook zo groot zijn? "Oh! Kaylin, jij en ik op een kamer samen?" vroeg ik verstrooid, "Leuk!"

Opeens werd een deur opengetrokken en stond er een jongen voor ons. Jongeman. Hij droeg een backpack op zijn rug en zijn kleren waren duidelijk gedragen. Hij had een soort van pretogen en droeg een beach-ketting. De jongeman zag er echt uit als een vakantieganger of reiziger. Ik glimlachte onwillekeurig, hij intrigeerde me. Iemand die goede en wonderbaarlijke verhalen in petto had. Tenminste, voor mij dan.



Zo te horen zouden de drie van het vrouwelijke geslacht samen een kamer nemen. Ik glimlachte om het groepje waar we mee waren. Het was duidelijk dat iedereen ergens anders vandaan kwam. Maar iedereen leek me vriendelijk genoeg. De gedeelde kamers deed me nog wel fronsen, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Ik was gewend om op mezelf te wonen.

"Wil één van jullie alleen slapen?" vroeg de jongen met het blauwe shirt zachtjes. Hij zag er verzorgd uit, wat stil misschien, maar niet per sé afstandelijk. Ik keek bedenkelijk. Wilde ik dat? Niet per sé nee. Ik was hier uiteindelijk om nieuwe mensen te ontmoeten en misschien wat losser te komen. "Ik hoef niet per sé alleen te slapen." vertelde ik hem dan ook, "Zullen wij dan op een kamer?" vroeg ik hem, nu een beetje onzeker.

Out of the blue werd er een deur opengetrokken. Voor onze groep stond er een jongen. De backpack, vervaalde kleren en beachketting straalden uit dat hij een rondtrekker of vakantieganger was. Er viel een stilte en ik zag dat het roodharige meisje naar hem lachte. Ik stopte mijn overpeinzingen en knikte naar de jongen. "Hallo." groette ik hem.
Gelogd
Micha
Nieuweling

Geslacht: Vrouw
Berichten: 3



WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 3 Maart 2014, 08:43:01 »



We hadden een rondleiding gekregen en de bedden waar aan ons aangewezen. Ik was een beetje afwezig om me heen gaan staan staren naar de ruimtes, het was hier gigantisch. Wat de rondleider ook zei. Ik zou hier echt makkelijk verdwaald kunnen raken.
Het meisje dat Resah heette vroeg naar mijn naam. Ik glimlachtte naar haar. "Ik ben Kaylin." Ze stelde voor om met de 3 meisjes op één kamer te gaan, wat mij een leuk idee leek. Vrouwen onder elkaar is altijd wel gezellig.
"Ja, lijkt me leuk!" Stemde ik in.

Er kwam ineens een jongen binnen, wat me een beetje verbaasde, ik dacht dat dit de groep was. Aan de andere kant, dit was een kleine groep, het was wel logisch dat er nog meer bij kwamen. Nadat de jongen Jaimz hem groette knikte ik even naar de nieuwe jongen. "Hoi, ik ben Kaylin."
Gelogd
Becca.
Miss RPG
Forumbeheerder
Nieuweling
******
Geslacht: Vrouw
Berichten: 43



« Antwoord #18 Gepost op: 13 Maart 2014, 12:26:51 »


Alia leek te schrikken van de vraag die ik stelde, alsof ze even had staan dromen. Ik vroeg me af of ze echt het dromers-type is, dat we dat nog duidelijk zouden merken. Intussen reageerde het meisje met het ROZE haar met een glimlach. "Ik ben Kaylin, ja, lijkt me leuk!" Alia sprak intussen ook iets uit als 'Oh, jij en Kaylin en ik op een kamer samen? Lijkt me leuk!' of in die trant. Hoe dan ook, het leek bevestigd dat we met zijn drieën opgescheept zouden zitten. Ik was benieuwd wat ik me nu in het schuitje had getrokken, aangezien het andere types waren dan ik gewend was om mee om te gaan.

Kaylin dus. Bijzondere naam, passend bij een bijzonder meisje. Ik kon mijn ogen niet verbieden steeds weer even naar haar te kijken. Dit lag buiten mijn belevingswereld, dat ik bijna het gevoel had dat zij als persoon heel andere gezichtsuitdrukkingen en reacties zou hebben dan normaal. Het haar, de zwartomrande ogen en de piercings, ze was voor mij net een pop. Niet als in tuttig, maar meer dat ik me niet kan voorstellen dat er een echt zieltje in zit, die gekozen heeft dit zo te doen. Ik vond haar schattig. Adorable. Maar vreemd. Anders.

Ik wilde net vragen waarom we nog bleven staan, toen de deur openging. Er stond een bevuilde jongeman voor ons en ik trok een wenkbrauw op. Waar kwam die nu weer vandaan? Niet dat hij er uit zag alsof hij hier hoorde. Sommige mensen van de groep glimlachten naar hem, Jaimzz himself groette hem en Kaylin stelde zich voor. Ik stond in dubio. Ik had de neiging hem te vragen wat hij hier deed, maar ik wilde niet als een bitch overkomen. Ik bedoel, als rijkeluisdochter heb je al snel die sticker op je en kom er maar weer eens vanaf. Ik wilde juist goed in het leven staan en goed doen, waarom ben je anders op de wereld? Wow, komen er even levensvragen langs, hoor. Anyway, daarvoor was ik hier. Mijzelf en het nut van mijn bestaan leren kennen. Men zegt dat reizen je daarbij kan helpen en ik had toch genoeg geld om het even te proberen. Hoe dan ook, ik zuchtte maar. "Ach jaaa."


Wow, de groep jongeren was echt een groep jongeren. Ik zag in de verte een man in pak door een deur verdwijnen, die zal ze wel net toegesproken hebben. Een jongeman in pak knikte 'Hallo' naar me en naast hem stond een meisje met twee rode vlechten en een glimlach om voor te smelten. Toen sprak er een meisje: "Hoi, ik ben Kaylin". Ze keek me met twee grote panda-ogen aan en ik moest onwillekeurig glimlachen. Dit was een reisgroep, die net bijeen gekomen was in hun resort. Ze kenden elkaar waarschijnlijk nog nauwelijks. Ik had vaak van dit soort groepen gezien, genoeg om de fasen te herkennen. Waarschijnlijk dachten ze of dat ik ook nog bij de groep zou horen, of ... ik schraapte mijn keel. "Zeu, dames en heren. Mijn naam is Colin en ik ben de conciërge in dit huis. Voor alle vragen over Thailand, over je eten of reisproducten kunt u bij mij zijn. Ik wens u een prettig en leerzaam verblijf en ... hebben we hier ook een zwembad?" Ik keek ze lachend aan. Ik vroeg me af of ze het zouden slikken of niet. Daaraan zou ik ook een beetje kunnen zien wat voor soort groep dit is.

Het meisje met de zonnebril op zuchtte. "Ach jaaa." Ze klonk verveeld en aan haar uiterlijk te zien was ze een rijkeluiskindje. Oh well, zulke mensen heb je er altijd tussen zitten. Binnen een week zijn die alweer terug naar papa. Niet dat ik over haar wilde oordelen, wie weet was het absoluut een leuk mens. Als er iets was, dat ik geleerd had afgelopen jaren, is het wel dat oordelen totaal niets helpt. Je merkt vanzelf hoe mensen zijn en hoe ze zich gedragen. Als je afwacht hoe mensen echt in elkaar zitten, zonder dat je eerst zelf besluit hoe ze zijn, maak je de mooiste dingen mee op de meest onverwachte momenten. Ik knipoogde naar de dames en knikte naar de heren. Ik was benieuwd wat er achter deze harten schuilging. Als ik dat al mocht ontdekken voor ik er uit gesmeten zou worden...
Gelogd
Suki
Algemene moderator
Nieuweling
*****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 48


-Succes is a failure, turned inside out-


« Antwoord #19 Gepost op: 22 Maart 2014, 20:17:37 »


Waar ik eerst nog dromerig was, was ik nu weer meteen bij de les. Ik hoorde Kaylin zich voorstellen. Hij glimlachte en scheen ons even goed te bekijken. "Zeu, dames en heren. Mijn naam is Colin en ik ben de conciërge in dit huis. Voor alle vragen over Thailand, over je eten of reisproducten kunt u bij mij zijn. Ik wens u een prettig en leerzaam verblijf en ... hebben we hier ook een zwembad?" zei de jongen, man, Colin. Ik giechelde. Wat? Okee. Dat gebeurde nu meestal ook weer niet. Ik keek een beetje schaapachtig op. "Ik ben Alia." zei ik vlug. "Volgens mij waren we een beetje bezig met de kamer indelingen." voegde ik snel toe. Wat hij daarmee moest wist ik eigenlijk ook niet. "Hoor jij ook bij deze groep?" vroeg ik toen maar. Ik beet op mijn lip.
Gelogd
Cynthia
Algemene moderator
Nieuweling
*****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 8


« Antwoord #20 Gepost op: 31 Maart 2014, 09:13:20 »


'Ja, is prima,' reageerde ik op het voorstel van Jaimz om samen op een kamer te gaan. Wat schaapachtig keek ik hem even met een beginnende lach rond mijn lippen aan. Ik was hierheen gekomen om een soort vakantie te vieren, maar vrienden maken hier was ook wel iets wat ik zou kunnen gaan doen. Alhoewel, wilden mensen vrienden worden met iemand als ik? Ach ja, ik zag het wel. We hadden elkaar pas net ontmoet.

Er kwam nog een jongen binnen. Hij zag er niet uit als iemand die in dit land woonde. Hoorde hij bij de groep? Of was het een rondreiziger of toerist op zoek naar een slaapplek of gewoon wat water? Ik lachte maar kleintjes naar hem en liet de rest het woord doen. Hij stelde zich voor als de conciërge in dit huis. Als je de conciërge was, vroeg je toch niet of hier een zwembad was? Het meisje met het rode haar stelde zich voor. Het leek alsof ze het verhaal van de jongeman niet helemaal geloofde, omdat ze vroeg of hij bij de groep hoorde. Ik besloot me maar stil te houden, als iemand wat aan me zou vragen of me aan zou spreken, zou ik mijn mond wel weer opentrekken. Hoe zouden de kamers eruit zien?
Gelogd
Pagina's: 1 [2]Print 
« vorige volgende »
Ga naar: 


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHPPowered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!