Nieuws: Psych of Psycho? Je kunt beide spelen in de RPG Cerebrosus!
Solliciteren kan nu hier!

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  RPG
|-+  Algemeen
||-+  Ideeën
|||-+  En nog een idee :P
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2Print
AuteurTopic: En nog een idee :P  (gelezen 4481 keer)
Nanzzy-chan
Nieuweling

Geslacht: Vrouw

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Gepost op: 18 Oktober 2010, 22:48:03 »

Ik heb een leuk ideetje; zo'n typisch standaard onderwerp dat elk goed RP forum hoort te hebben XD

*drum roll*

TADAA!... Ik presenteer u nu: De Middeleeuwse Fantasy RP smile

Oftewel, het speelt zich af in de Middeleeuwen, met allerlei magische wezens die samen (of misschien in oorlog) met de mensen leven biggrin

Dusss... Leuk idee? tongue

I like living in darkness, cause when it's dark, we're all the same~

http://nanzzyrulezz.deviantart.com/
.eiffuoC
Nieuweling

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Oktober 2010, 23:15:48 »

Dat lijkt mij ook een leuk idee!  8)

Nanzzy-chan
Nieuweling

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Oktober 2010, 23:16:52 »

Yay biggrin

Suki
Algemene moderator
Nieuweling

-Succes is a failure, turned inside out-

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Oktober 2010, 08:30:40 »

Jaaa. Leuk!
Nanzzy-chan
Nieuweling

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Oktober 2010, 09:08:01 »

En nog een voorstander ;D misschien moeten we Bec maar even gaan poken dat ze dit en het idee van Couffie erbij zet tongue

Becca.
Miss RPG
Forumbeheerder
Nieuweling

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Oktober 2010, 14:11:46 »

Sollicitaties mogen niet altijd tegelijk geopend worden, 4 sollicitaties die lopen is meer dan genoeg.
Je moet altijd op voorraad hebben *knikt hard ja*
Nanzzy-chan
Nieuweling

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Oktober 2010, 14:17:16 »

Hou op met zo voorspelbaar zijn tongue Ik verwachtte al dat je zoiets zou zeggen XD

Suki
Algemene moderator
Nieuweling

« Antwoord #7 Gepost op: 19 Oktober 2010, 14:18:54 »

hihi idd.

kunnen we niet 1 algemene rpgidee topic aanmaken? XD
Ik krijg altijd veel meer ideeën als ik bezig ermee ben.
dan komt er altijd heeeeeeeeeeeeeel veel uit, waarvan 1tje soms wel tof is. XD Haha
Nanzzy-chan
Nieuweling

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Antwoord #8 Gepost op: 19 Oktober 2010, 14:19:54 »

Dan moeten we binnen dit board gewoon als sticky een brainstormtopic aanmaken tongue

Suki
Algemene moderator
Nieuweling

« Antwoord #9 Gepost op: 19 Oktober 2010, 14:20:36 »

ik ben voor. XD
Becca.
Miss RPG
Forumbeheerder
Nieuweling

« Antwoord #10 Gepost op: 19 Oktober 2010, 14:22:40 »

Ik niet, want jullie spammen al zo veel en anders krijg ik problemen met blackholestudios.

en ja: ik lijk steeds de zeikerd en jullie zeggen wel van: voorspelbaaaaaar. Maar ik ben wel degene die dit forum moet draaien he wink
Suki
Algemene moderator
Nieuweling

« Antwoord #11 Gepost op: 19 Oktober 2010, 14:24:57 »

whahaha. XD

Is goed hoor, maar er komen niet zoveel ideeën van mij op dit moment. tongue
Nanzzy-chan
Nieuweling

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Antwoord #12 Gepost op: 19 Oktober 2010, 14:26:49 »

Laat dan een paar anderen je helpen sufferd tongue Dit moet je ook nie in je eentje willen XD

Becca.
Miss RPG
Forumbeheerder
Nieuweling

« Antwoord #13 Gepost op: 19 Oktober 2010, 14:30:46 »

Laat dan een paar anderen je helpen sufferd tongue Dit moet je ook nie in je eentje willen XD
Daar gaat het niet om. Ik kan dit draaien. Het punt is dat jullie je aan de regels moeten houden waar wat gepost wordt. (En ik ben echt niet zo'n zeikerd als Roy, maar jullie gebruiken elk topic als slowchat)

Als dit niet verandert krijg ik problemen met blackholestudios, het domein waar mijn broer eigenaar van is. Hij heeft onderdelen en leidt fora en clans over de hele wereld, ik moet zijn gezag niet verpesten doordat dit forum een rommeltje wordt. Clear?

~hou het hier ontopic dus, over het idee van Nanne.
Nanzzy-chan
Nieuweling

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Antwoord #14 Gepost op: 13 November 2010, 17:34:48 »

Ik had ff een helder momentje, en dacht: hé, laat ik het verhaal es ff uittypen ;D Ik ben zo heerlijk sloom altijd ;D

Dit is de setting:

"Het is het jaar 1436, in mensenjaren. De wereld , die het Rijk wordt genoemd, waar het verhaal zich afspeelt loopt qua ontwikkeling gelijk op met de aarde, en het is nu dus in de Late Middeleeuwen. In die tijd werd dat daar "de Eeuw van Prosperiteit", oftewel welvaart genoemd. Het Rijk begint langzaamaan weer een beetje op te krabbelen nadat de halve bevolking is gestorven aan de Pest, en grote uitvindingen zoals kanonnen en buskruit werden gedaan. Drie grote landen overheersen het Rijk: Endormië, Battalonië en Merchandizië. De koningen van deze landen hebben al een tijd lang vrede gesloten met elkaar, en ook met alle mythische wezens die zich ophouden in alle uithoeken van het Rijk. In hun taak wordt ieder van hun bijgestaan door een Merlijn, de hoofdtovenaar in het land. Alles lijkt rustig en vredig, dus.

Niets is echter minder waar. Achter de ruggen van de koningen om, smeden de Merlijns een duister complot: ze willen de koningen van hun troon stoten, en de drie landen samenvoegen tot één land. Daardoor zouden zij de macht in handen krijgen, en alle andere landjes in het Rijk kunnen overheersen. Als dit ze zou lukken, zou de kwetsbare balans tussen mensen en wezens verbroken worden, wat zou leiden tot een grote oorlog. De 'duistere' wezens zouden dit graag zien gebeuren, wezens zoals vampiers, drows en heksen. Die vinden het maar niks dat de mensen de macht hebben in het Rijk, en hebben zich daarom bij de Merlijns aangesloten. Een kleine groep wezens vindt puur toevallig uit dat het complot bestaat, en moet gaan samenwerken met een groepje mensen, om te zorgen dat het plan verhinderd wordt, en zo de naderende oorlog te voorkomen."

Je woont in één van de drie landen. Je kan natuurlijk een mens zijn, goed of slecht, één van de koningen of iemand uit het koninklijke huishouden, één van de Merlijns, een goed of slecht mythisch wezen, of zelfs een overloper. Whatever you want. Voor een hele lijst van mythische wezens, kijk o.a. hier of hier (iets uitgebreider)

Fun fact time ;D
- Het idee van meerdere Merlijns in plaats van één tovenaar die Merlijn heet, komt uit het boek 'The Merlin Conspiracy' van Diana Wynne Jones, wat een geniaal boek is ;D Dus allemaal lezen (A)
- De namen van de landen, Endormië/Battalonië/Merchandizië, zeggen allemaal iets over de leefwijze in dat land ;D Ze komen hierop neer, respectievelijk: "ingeslapen"/"strijd"/"handelen"
- Voor wie niet weet wat een Drow is, dat is zo ongeveer het coolste karakter in de hele mythologie ;D Ze worden ook wel Dark Elves genoemd, en worden meestal voorgesteld als de slechte tegenhangers van de "gewone" elven (de soort die je in Lord of the Rings ziet). Meer informatie hier
- Voor degenen die zich nog afvroegen of ik een dork was, dat is bij dezen waarschijnlijk wel bevestigd ;D

Pagina's: [1] 2Print 
« vorige volgende »
Ga naar: 

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte