Nieuws: Psych of Psycho? Je kunt beide spelen in de RPG Cerebrosus!
Solliciteren kan nu hier!

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  RPG
|-+  Role Playing Games
||-+  RPG's
|||-+  La Carcance. [RPG]
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2Print
AuteurTopic: La Carcance. [RPG]  (gelezen 5781 keer)
nina
Algemene moderator
Nieuweling
Geslacht: Vrouw

« Gepost op: 13 December 2010, 19:53:18 »

Naam van de RPG:
La Carcance
Waar gaat de RPG over?
Een groep jongeren heeft net haar examen achter de rug. Ze hebben hun slaapzak en blikjes knakworst bijeen geraapt en zijn in een oude cabrio met open dak op weg gegaan. Dit speelt zich af in een verdroogde, warme zomer. Er is dus geen regen. Deze jongeren vinden zo hun weg en maken vanalles mee. Ze moeten voor zichzelf zorgen, omgaan met lekke banden, soms te weinig proviand etc. Ze passen net in de auto, slapen in de open lucht en zingen tijdens de rit luidkeels mee met de jazzmuziek. Toch heeft elk van hen een knel in het verleden die hen belemmert. Tijdens de rit biechten ze het vertrouwelijk aan elkaar op, maar ze moeten elkaar aanvullen om de vakantie perfect te laten verlopen!

Maak niet tè extreme types. Natuurlijk mogen ze alternatief, verlegen of wat dan ook zijn, maar bedenk: het is een vriendengroep, ze moeten bij elkaar kunnen horen en goed met elkaar kunnen communiceren. Dus echt totaal a-sociale mensen moet je er niet tussen hebben, dat vertraagt de RPG. Wel kunnen ze een probleem in het verleden hebben waardoor ze op een bepaalde situatie moeilijk reageren. Maar verder moeten ze allemaal redelijk sociaal zijn.
Leeftijd:  16-18
Wezens of mensen: Homo sapiens.
Hoeveel deelnemers: max 6 dus wees er snel bij ^^

Calamijn Cariad (Aye) - Becca.
Lola Sarcos - Kelly.
Alcindo Joshua Pollens - Suki
Tikita 'TikTik' Emani - QP
Ash Brooks - Nanzzy-chan
Rosalina de Mar - Nina
« Laatste verandering: 31 December 2010, 14:56:46 door Becca. » Gelogd

Living is a dance that will cost you a lifetime to learn.
Suki
Algemene moderator
Nieuweling

-Succes is a failure, turned inside out-

« Antwoord #1 Gepost op: 13 December 2010, 20:42:49 »

Onwillekeurig bleef ik glimlachen. Dit was het! Eindelijk waren onze examens voorbij en nu konden we eindelijk rondtrekken. Een lichte adrenalinerush spoelde door me heen. Gisteren had ik mijn spullen al ingepakt. Nou ja, de benodigdheden. We hadden de perfecte zomer uitgezocht. Dor, droog en voornamelijk warm.

Ik was vroeg, dat wist ik. Maar zo zorgde ik er altijd voor dat iemand anders niet alleen was, zodat ze niets kon overkomen. Ik zag dat als mijn taak. Een blije taak. Daar was onze ontmoetingsplek al, met de oude cabrio die we met zijn allen langzaam aan bij elkaar hadden gespaard. Ze waren allen verliefd op de auto geworden, al zou het me echt verbazen als we er in kwamen met z'n allen. Maar niets is onmogelijk!

Fluitend, niet dat ik er goed in was, legde ik mijn spullen in de auto en begon er tegen aan te leunen. Laat de eindeloze zomer maar beginnen!
nina
Algemene moderator
Nieuweling

« Antwoord #2 Gepost op: 13 December 2010, 20:53:20 »

Ik zette mijn fiets in het fietsenrek. De zon scheen in mijn rug, met mijn rechterhand trok ik mijn rieten hoed wat verder over mijn hoofd.
Onhandig trek ik mijn veel te grote tas van de bagagedrager af en de rugtas op mijn rug voelt zwaarder dan ooit.
Ik kijk richting de opvallende oude cabrio. Die prachtige cabrio, die onze droom vertegenwoordigt.
De droom die wij, na onze examens -nu- waar gaan maken.

Alcindo leunt kalm tegen de cabrio aan, hij ziet me niet. Onwillekeurig moet ik glimlachen, lieve lieve Alcindo, altijd staat hij voor iedereen klaar. Altijd als eerst. Want wie weet wie hem nodig heeft.
Ik kijk hem van een afstandje aan. Zijn grote lieve lach. Zijn puppy-ogen. En zijn jongentjes-haar dat net niet over zijn welgevormde borstelige wenkbrauwen valt. Ik voel me nauw verbonden met hem, omdat we beiden zonder onze ouders leven. Eventjes zucht ik, jammer dat hij zo jong is. Dat hij zo jong lijkt.
Ik grijns, wie weet...

Kalm loop ik op hem af. "Alcindo!" Schreeuw ik en ik zwaai lachend met mijn vrije arm. "Het is zover!". Ik gooi mijn hoofd achterover en lach alsof ik nu al vrij ben. Een warm gevoel schiet door mijn lichaam. vrij, eindelijk vrij.

Becca.
Miss RPG
Forumbeheerder
Nieuweling

« Antwoord #3 Gepost op: 13 December 2010, 20:57:18 »

Ik had mijn laatste spulletjes bijeengeraapt; het was tijd om te vertrekken. Ik voelde me heerlijk. We zouden met z'n allen weg gaan. En het zou net passen in de auto. Twee voorin, twee achterin en twee op de achterkap zittend met hun voeten tussen de twee mensen op de achterste stoelen in.
Ik bedacht hoe heerlijk deze vakantie zou worden. Samen met de beste vrienden die er waren op reis door het warme weer. De examens hadden een hoge stressfactor opgeroepen en dit zou een goede afleiding tot de uitslag zijn. Oh, dit zou heerlijk worden. Echt. Ik bedacht ook met knikkende knieën dat ik zo wekenlang bij Alcindo kon zijn. Ik had al tijden een oogje op hem, al wist niemand dit. Zeker Alcindo had dit nooit door gehad. We zouden kampvuren maken en altijd vrolijk zijn. Ja, ik had er zin in.

Aangekomen bij de ontmoetingsplek stond de auto al geparkeerd, daar waar we hem gister neergezet hadden. Zo te zien was Alcindo er al. Ik grijnsde naar hem. "Ik denk dat ik maar thuis blijf, ik heb nog huiswerk te doen voor mijn vervolgopleiding."
Dan zie ik Rosalinda ook al aankomen. "Rosalinda." Ik zwaai enthousiast.
Nanzzy-chan
Nieuweling

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Antwoord #4 Gepost op: 13 December 2010, 22:27:35 »

Ik voelde me ongewoon happy vandaag. Misschien had het iets te maken met mijn schoolcarrière die éíndelijk afgelopen was. Vrolijk liep ik over straat, ik kon het niet laten af en toe een raar danspasje te maken. Ja, mensen, kijk maar eens goed, hier ben ik. Wat je ook van me denkt. In de verte zag ik de cabrio al staan. Wat een mooi ding was het toch. Ik verheugde me op een lange vakantie in de natuur, met mijn vrienden. Mijn échte thuis. Ik zag Alcindo al staan, en Aye en Rosalinde kwamen er ook net aan. Al vanuit de verte zwaaide ik wild. "HEY GUYS!!! Hiero! Is het niet heerlijk weer? Ik heb er zin in!" En dat was ook zo. Al was het alleen maar om even weg te zijn van mijn familie. Het enige wat ik met mijn ouders gemeen leek te hebben, was hun uitgebreide muzieksmaak. Voor de rest hing ik liever met mijn vrienden rond.

Ik gooide mijn spullen op de grond bij de auto, en high-fivede de drie die er al stonden. Ik nam me voor om nu eens los te komen van mijn slechte buien, en mijn problemen, en gewoon te genieten van deze trip. Lang leve de lol!

I like living in darkness, cause when it's dark, we're all the same~

http://nanzzyrulezz.deviantart.com/
nina
Algemene moderator
Nieuweling

« Antwoord #5 Gepost op: 13 December 2010, 22:35:32 »

Plots zie ik Aye ook in mijn ooghoeken staan, ze was eerder bij Alcindo dan ik en zei hem vrolijk gedag. Daarna zwaaide ze naar mij. Ik loop glimlachend op dr af en knuffel haar vriendschappelijk.
"Ik heb er echt zin in" zeg ik voordat ik plotseling een al te bekende stem hoor roepen.
"HEY GUYS!".
Ik draai me om. en kan nog net op tijd mijn hand in de lucht steken waarna deze door Ash'es hand wordt geraakt.
Daarna is de rest aan de beurt.

Het schiet door me heen hoe erg ik d'r gemist heb.
Ik trek haar naar me toe en omhels haar innig.
"Ik heb je zoveel te vertellen Ash...".
Ik kijk haar aan en bedenk me dat ik haar al wel mijn hele leven ken en dat zei de enige is die altijd zichzelf is gebleven en nooit is verandert.
Ik hou mijn hoofd scheef en merk dat ik haar aanstaar.
Ik grijns, ze kent mijn maniertjes ondertussen wel, en weet dat ik dol op haar ben.

Ik kijk in het rond, "Waar  zijn de rest? Ik hoop dat Tiktak er optijd is... alleen wij twee kunnen namelijk rijden". Ik lach eventjes kort. En tik Ash die een opperbest humeur heeft plagerig aan: "Wat zou je toch zonder mij: jullie favoriete chauffeur moeten!".

Suki
Algemene moderator
Nieuweling

« Antwoord #6 Gepost op: 20 December 2010, 17:30:09 »

Rosalina en Aye kwamen al vlug aan. Uitbundig zwaaiend en roepend. Vrolijk zwaaide ik terug, ik was zeker niet de enige die er zin in had! "Hoi." groette ik ze beiden toen ze dichterbij waren. Ash zwaaide al van verre naar ons. Terwijl ze naar de auto liep, maakte ze rare danspasjes. Toen ze was aangekomen gaf ze iedereen een High Five.

Ik werd nog blijer van dit plaatje. Iedereen was vrolijk en lachde. "Waar zijn de rest? Ik hoop dat Tiktak er optijd is... alleen wij twee kunnen namelijk rijden". hoorde ik Rosalina zeggen Ze lachde eventjes kort. "Wat zou je toch zonder mij: jullie favoriete chauffeur moeten!". Ik grinnikte. "We zijn jullie eeuwig dankbaar." zei ik tegen haar en lachde weer eens vrolijk. "Maar inderdaad. Waar is Tikita?" Ik fronste mijn wenkbrauwen nadenkend. Ze had het nu eenmaal altijd druk. Maar toch begon ik me zorgen te maken. "Ik stuur haar wel een smsje." gooide ik in de groep en voegde daad bij woord. Tiktak, alles goed? Kom je zo? Xxx Alcindo en de rest tikte ik snel in, als ik over 5 min. nog geen antwoord had zou ik bellen. Daarna konden we met de auto langs haar huis gaan.
Becca.
Miss RPG
Forumbeheerder
Nieuweling

« Antwoord #7 Gepost op: 20 December 2010, 18:07:56 »

Ash was zoals gewoonlijk ook weer perfect op tijd. Ze zag er vrolijk uit. Natuurlijk was ze vrolijk, wie van ons was nu niet vrolijk? We zouden nu voor het eerst gaan rijden in onze gezamenlijke droom. Ik knuffelde de auto. De anderen waren toch wel gewend dat ik af en toe van die gevoelsmatige uitspattingen had. Ik voelde de adrenaline door mijn lichaam suizen. Ik kon wel juichen en springen en wat dan ook. Ohh, het ging zo dadelijk beginnen. Ik drukte mijn wang tegen het glanzende metaal van de wagen. "Oh favoriete chauffeur," zong ik tegen Rosalina. "Rijdt ons toch naar de bergen, rijdt ons toch hene, rijdt toch met ons de wegen, de wegen van ons lot." Ik lachte terwijl ik naar Ash keek. "Heb je een nieuw shirt?"

Ik keek om me heen terwijl Alcindo Tiktak smste. "Hee, niet om het een of ander hoor, maar behalve Tiktak is Lola ook nog nergens te bekennen." merkte ik op.
Nanzzy-chan
Nieuweling

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Antwoord #8 Gepost op: 20 December 2010, 18:44:50 »

Het was goed om te merken dat al mijn vrienden nog steeds de oude waren. Alcindo, die altijd zo lief en zorgzaam was voor iedereen, Rosalinda, die met haar gestaar recht door je heen leek te kijken, maar dan op een goede manier, Aye, die soms onzeker was, maar ook helemaal uit haar dak kon gaan af en toe... Het was heerlijk om ze weer aan te kunnen raken, hun gezichten weer voor me te zien, en gewoon lekker lol met ze te kunnen maken. Ik grijnsde en trok even aan Aye's haar. "We hebben elkaar echt te lang niet gezien. Als je dit shirt nog niet eens kende... Neh, grapje. Het is niet nieuw meer, maar ik heb het nog nooit gedragen. Speciaal voor deze trip bewaard."

Toen Aye de opmerking maakte dat Lola er ook nog niet was, keek ik op. Hmmm, ze had gelijk. Waar bleven die twee? Nouja, we hadden alle tijd van de wereld. Ik begreep het ook wel, op zo'n dag als vandaag zou ik normaal ook alles lekker rustig aan doen. Behalve dan dat ik vandaag in zo'n ongewoon goede bui was. Ik sprong op de achterklep van de auto, en grijnsde breed naar Rosalina. "Je vergeet dat ik ook een auto kan besturen, schat. Dat hebben me ouders al geleerd toen ik nog maar zo'n dwerg was," merkte ik op, mijn hand ergens bij mijn middel houdend. "Oké, da's misschien overdreven, maar je snapt wat ik bedoel. Niet dat ik oud genoeg ben om te mógen rijden, maar wat kan dat nou schelen?" zei ik, me breed uitrekkend. Daardoor verloor ik mijn evenwicht, en klapte achterover op de achterbank van de auto. Nu weet ik het zeker, dacht ik terwijl ik in lachen uitbarstte, dit wordt de beste vakantie van mijn leven.

nina
Algemene moderator
Nieuweling

« Antwoord #9 Gepost op: 21 December 2010, 10:12:14 »

Ik lachtte breeduit toen Ash achterover kukelde, "Zo'n kluns als jij zou nooit achter het stuur mogen zitten... Beter nog! Jij mag de weg niet eens lopends betreden!!". Ik plaagde haar vriendschappelijk en wist dat ze het kon hebben.

Ik keek de vriendengroep nog eens door en een lichte frons tekende mijn voorhoofd. Van tiktak waren we gewend dat ze laat was, maar dit was niks voor Lola.
Eventjes zuchtte ik en leunde ik tegen de auto aan waardoor Ash zo dicht naast me zat dat ik mijn hand op haar been legde en haar aankeek. "Wij zouden ook zo getreuzeld kunnen hebben ofniet?". Het zou wel typisch zijn geweest als ík, ash en tiktak te laat waren gekomen. Ik grinnikte in mezelf.

Nadat ik mijn zorgen van me af had geschud trok ik kort en zachtjes aan Aye's haar, dat vaker van kleur leek te veranderen dan het oude schoolrooster -en dat zei wel wat. "Voor mijn schone vriendin rijdt ik den wereld rond, oh schone vrouwe, breng mij nogmaals zo een serenade en ik rijdt door den universum voor uwe glimlach", ik proestte het uit en schudde mijn hoofd "Nope, ik heb dus geen talent, maar jij daarentegen mevrouwtje, doe er wat mee!", het klonk streng, oprecht en vriendelijk.

Becca.
Miss RPG
Forumbeheerder
Nieuweling

« Antwoord #10 Gepost op: 25 December 2010, 20:43:10 »

Rosalina lachte breeduit toen Ash achterover kukelde. "Zo'n kluns als jij zou nooit achter het stuur mogen zitten... Beter nog! Jij mag de weg niet eens lopends betreden!!" Ik lachte in mezelf. Rosalina had gelijk. Daarbij, het argument van Ash dat niemand dat uitmaakte klopte niet. Ik dacht zeker dat vrijwel iedereen het er niet mee eens zou zijn. Maargoed, ik had geen zin er over te beginnen. Ik lachte naar Ash. Ze wist toch wel dat we om haar gaven. Dit was immers de beste vriendengroep ever!
Ik keerde me naar Roos toen ze aan mijn haar plukte. Ze proestte een lang dichtsel uit, als parodie op de mijne. Ik lachte mee.
"Nope, ik heb dus geen talent, maar jij daarentegen mevrouwtje, doe er wat mee!" Ik keek haar aan en bloosde zachtjes. "Oh dames, oh heren, hier spreekt de grote Calamijn Cariad. Luister goed, want deze geweldige dame gaat nu een artestiek stuk doen. Kuch." schertste ik. Ik trok er een gek gezicht bij en deed ter uiting van drama mijn armen wijd.
Ik was te verlegen om er serieus op te reageren en met een grappige uitspraak was ik er zo vanaf, dus die keuze was duidelijk.
Inmiddels begon ik me toch wel zorgen om Tiktak en Lola. Ik proefde voor de zoveelste keer de namen. Het klonk zo grappig bij elkaar. Ik keek door mijn wimpers naar Alcindo, wiens haar blonk in het zonlicht. Ik wilde weg, vertrekken. Met mijn vrienden samen zijn. Ik verlegde snel mijn blik naar Ash toen ik merkte dat Roos me nog aan keek. "Ash." grijnsde ik. "Wat heeft het voor nut een shirt nooit aan te trekken als je het koopt? Dat doe ik ook nooit." De grijns verdween niet van mijn gezicht terwijl ik me stilletjes af vroeg hoe het zou voelen om de wind door mijn haren te voelen suizen, als we reden in die pracht van een wagen.
Ik had mijn haar pas turkoois geverfd, het rode begon me weer te vervelen. Maar dat deed het al snel bij mij. Ik bedacht me dat ik tijdens deze vakantie mijn haar niet zou verven. Hopelijk ging het me niet vervelen.

Maar ach. Met zulke vrienden verveelt niets mij.
Nanzzy-chan
Nieuweling

INSANITY ALL AROUUUND~!

« Antwoord #11 Gepost op: 28 December 2010, 22:53:49 »

"Wat heeft het voor nut een shirt nooit aan te trekken als je het koopt? Dat doe ik ook nooit." Aye had natuurlijk een punt. "Maar ik ben jou niet, darling. En zoals ik al zei, ik heb het speciaal voor deze trip bewaard," merkte ik knipogend op, terwijl ik over de stoelleuningen heen naar de voorkant van de auto klom. Eens kijken of de radio het nog deed, dat was natuurlijk een van de belangrijkste dingen. Ik draaide de volumeknop flink open, en zette toen pas de radio aan. Uit de speakers knalde "Born To Be Wild", een van mijn favoriete nummers. Ik sprong weer terug op de achterklep, en gooide mijn armen in de lucht, terwijl ik keihard meeblèrde met de muziek. Dit was waar het leven om draaide; vrijheid en lol. Dat hadden mijn ouders toch lang geleden al goed bekeken; lang leve de rock 'n' roll! Ik greep Aye's handen, en begon rond te springen als een gek. Ik had het gek doen met haar gemist, merkte ik nu.

De muziek had nog een voordeel: als TikTak en Lola er nu aankwamen, wisten ze gelijk waar we waren. Misschien aan de andere kant van de stad nog wel. Ik keek even naar Alcindo, die zich al een tijdje op de achtergrond had gehouden. Die lieve jongen, hij drong zich nooit op. Hem had ik ook gemist, al merkte ik dat eigenlijk nu pas. Ik sprong om zijn hals, en probeerde hem mee te krijgen in mijn wilde dans. "Kom op, je leeft maar één keer!"

QuantumPhysica
Nieuweling

everything is uncertain...

« Antwoord #12 Gepost op: 31 December 2010, 13:52:01 »

Geweldig! Eindlijk was het vakantie! Eindelijk kon de pret beginnen... Ik had een sms'je ontvangen van Alcindo, maar het veel te laat gezien. Ze hadden me weer eindeloos opgehouden op de academie -die kluns slaagde er maar niet in om mijn benen te tekenen- en als griekse godin verkleed kan je moeilijk je telefoon opnemen. Ik stuurde gauw iets terug.
Hay thar, zat op d academie, kom er nu aan! grtz, TikTak
Ik sprong op mn fiets en reed zo snel als ik kon naar de ontmoetingsplek. Ik kon hem eerder horen dan dat ik hem zag.  Born To Be Wild knalde loeihard uit de speakers van de auto, and Ash sprong opgewonden rond. Ze probeerde blijkbaar Alcindo en Aye te doen dansen. Oh, wat had ik hen gemist, die loze schatten. Ik reed met één hand al zigzaggend over de weg en zwaaide opgewonden.
'Hoi daar! Halloo-hoo! Ash! Aye! Alcindooo! Ik ben eeer!'
« Laatste verandering: 4 Januari 2011, 21:31:35 door QuantumPhysica » Gelogd

What we observe is not nature itself, but nature exposed to our method of questioning.
(Werner Heisenberg)
Suki
Algemene moderator
Nieuweling

« Antwoord #13 Gepost op: 3 Januari 2011, 14:21:37 »

Zwijgend stond ik bij de auto. Een beetje toe te kijken hoe uitbundig iedereen was. Het deed me goed en ze staken me aan. Niet in de manier dat ik mee liep te springen, alhoewel Ash me op dit moment mee trok om te dansen. Typisch Ash. Ik lachde, deed even mee om Ash te plezieren en trok me grinnikend terug. "Tikita komt eraan!" meldde ik opgelucht en stuurde nu Lola een smsje. Waar bleef die nou?

"Hoi daar! Halloo-hoo! Ash! Aye! Alcindooo! Ik ben eeer!" hoorde ik Tikita roepen, terwijl ze, net als ieder ander hier, opgewonden aan kwam racen. "Hee! Deed de academie weer vervelend?" vroeg ik nog opgeluchter. "Maar waar Lola nou blijft?" peinsde ik, wetende dat ik pas kon relaxen als ik Lola hier ook had.
nina
Algemene moderator
Nieuweling

« Antwoord #14 Gepost op: 4 Januari 2011, 16:06:13 »

Aye waaide eht weer weg op die typische manier van haar. door er maar gek over te doen. Te doen of haar uitzonderlijke talent niets betekende. Ik keek haar indringend aan. En mijn hard wreef vriendschappelijk en bemoedigend over haar rug. Ze snapte me. Wij snapten elkaar.
Ik hield van deze mensen.

Tik tak kwam eraan. Ik sprong van mijn plek, omhelsde het uitbundige meisje en glimlachte vrolijk. "Godzijdank! Ik was al bang dat IK  de hele weg moest rijden!!". Met een grijns en mijn arm om haar schouder begon ik te praten over van alels en nogwat. We hadden een hoop in te halen, ik had haar al zo lang niet meer gesproken.

Even flitste Lola nog door mijn gedachten, ik hoopte dat ze snel zou komen. Ik had er geen zin in om al te lang te wachten, daarvoor had ik te erg naar de reis verlangd.

Ash, Alcindo en Aye stonden vrolijk in het rond te dansen en ik en Tikita waren lekker aan het kletsen.
Onze groep was bijna compleet en deze reis was nu al perfect!

Pagina's: [1] 2Print 
« vorige volgende »
Ga naar: 

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte